Ile będą liczyć opłaty do ZUS dla nowoutworzonych podmiotów?

przez | 10 lutego 2022
Niestety w mniejszych przedsiębiorstwach niezwykle starannie tworzony budżet na pełny rok jest niestety bardziej rzadkością, niż jakąkolwiek regułą. Tymczasem jedynie dobrze przygotowany budżet na cały kolejny rok może dać szansę, że nieduża firma zamknie rok „na plusie”.
W jaki sposób to trzeba wykonać – nade wszystko trzeba rozpocząć od skrupulatności.

obsługa księgowa

Autor: Norio NAKAYAMA
Źródło: http://www.flickr.com
dokumenty należy tworzyć (również w firmie jednoosobowej) na pełny kolejny okres kalendarzowy. Niekoniecznie na całe 365 dni. Gdy rozpoczynamy działalność, wystarczyłby jedynie kwartał lub 6 miesięcy.

Przypadł Ci do gustu ten opis? Zatem czytaj to szkolenie lean, co chcesz na następnej witrynie, którą z radością dla Ciebie stworzyliśmy.

Nie musi posiadać złożonych danych i nie musimy się go bardzo trzymać. Niechaj będzie wyłącznie dokumentem, który pozwala nam planować prace, żeby firma zakończyła określony okres z zarobkiem. Każdy budżet musi mieć plan dochodów oraz swoje koszty. Trzeba rozpocząć od tych drugich.

Niezależnie od prowadzonej działalności, moglibyśmy je rozdzielić na stałe i zmienne. Na stałe powinniśmy posiadać pokrycie w przychodach. Jeżeli nie posiadamy odpowiedniego wykształcenia, bardzo dobrym wyjściem jest zatrudnienie firmy, której specjalność to obsługa księgowa. W takiej sytuacji będziemy mieć pewność, że naszą księgowością będą zajmować się eksperci. Do opłat, których nie ominiemy, niestety trzeba wliczać koszty administracyjne, podatkowe, w tym także opłaty do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. Zaczynający dopiero przygodę z biznesem mogą liczyć na tzw. odliczenia na start czy też całkowite zwolnienie z tych opłat przez 6 początkowych miesięcy.

Przez następne 24 miesiące będą natomiast mogli korzystać z tzw. ZUS-u preferencyjnego. W 2018 roku składki ulgowe wynosiły 520 zł na miesiąc, składki pełne ok. 1200 zł.