Loading...

Mobile Menu

Reklamować, naprawiać czy kupować nowe – co robić, gdy szwankują domowe sprzęty?

by admin, 5 lutego 2018
W naszym miejscu pracy czy w naszym domu otaczamy się wieloma urządzeniami, bez których – jak sądzimy – nie dalibyśmy rady żyć. Niemalże co dzień używamy suszarki do włosów, czajnika bezprzewodowego, drukarki czy pralki. Komfort, jaki dają nam tego typu sprzęty, i oszczędność czasu wykonywania różnych domowych czynności, to główne ich dobre strony. Ale co z nimi robimy, kiedy nagle coś przestaje działać?

pralka

Autor: Kevin Wheeler
Źródło: http://www.flickr.com
Serwis techniczny przyjdzie z pomocą, kiedy zepsuje nam się raczej „duży” sprzęt – lodówka, pralka, wszechstronny robot kuchenny czy urządzenie wielofunkcyjne. Część przedsiębiorstw w zakresie swoich usług pod jedną nazwą „serwis techniczny” umieszcza również usługę dojazdu pod wskazany adres – do domu klienta lub firmy – i ocenę kondycji niedziałającego urządzenia. Jeśli naprawy można dokonać na miejscu, bo uszkodzeniu uległa przykładowo elektronika w pralce, serwis wykonuje ją natychmiast, bez przewożenia urządzenia.

Kupując produkty RTV czy AGD w dużych centrach handlowych, możemy dokupić także dodatkową, specjalną gwarancję, która zapewnia bardzo szybką reakcję na zgłoszenie usterki (zwykle w tym samym dniu lub w kolejnym dniu roboczym). Ale nie oczekujmy wiele gdy psuje nam się elektryczny młynek do kawy lub ręczny blender. (http://www.zst.waw.pl/pl/serwis-techniczny) Nasza reklamacja najpewniej zostanie rozpatrzona, ale albo pieniądze zostaną nam zwrócone, albo otrzymamy dokładnie ten sam model urządzenia ze sklepowej półki, jaki oddaliśmy do reklamacji. Niestety, ostatnio często słyszy się, że reperowanie małego AGD nie jest opłacalne, ponieważ sprowadzenie części zamiennych przez serwis techniczny oraz naprawienie urządzenia może być o wiele droższe, niż zakup nowego. Część sklepów nie naprawia sprzętów, żeby uniknąć ewentualnych nieporozumień na linii klient-sklep (http://www.zst.waw.pl/pl/) i woli od ręki rozwiązać sprawę reklamacji w sposób pożądany przez klienta.

Rzeczywistość ma się tak, że fala chińskich, niedrogich, a przy tym dość awaryjnych produktów zalała również polski rynek, osoby trudniące się [TAG=naprawanaprawianiem różnego typu sprzętów bardzo często same doradzają, aby po prostu pozbyć się zepsutej rzeczy zanosząc ją do supermarketu prowadzącego zbiórkę elektrośmieci, i od razu kupić nową. Kiedyś przeprowadzono badania mające na celu policzenie, ile żelazek, pralek, lodówek i innych sprzętów tego typu człowiek zużywa w życiu. Dzięki takim praktykom, jak wyrzucanie i kupowanie nowych sprzętów, w ostatnich latach tempo zużycia domowych sprzętów naprawdę przyspieszyło.